sep

Sweden

RLI - The Rotary Leadership Institute - Sweden division

Distrikt 2370 Inbjudan till digital utbildning

Rotary Leadership Institute (RLI) är en utbildning med syfte att utbilda rotarianer att bli bättre ledare i sin klubb och sitt distrikt genom att ge grundläggande kunskaper om Rotary och dess verksamhet.

RLI är ett erbjudande till dig som

• vill utvidga ditt Rotary nätverk
  • vill göra skillnad i din klubb
  • använder Rotarys aktiviteter som en del i ditt företags sociala engagemang.

Med anledning av pandemin erbjuder vi till hösten en digital RLI. Utbildningen sträcker sig över tre förmiddagar, tre moduler. Varje tillfälle utgår från olika perspektiv – Rotarianen, klubben och nätverket. Fokus är på ledarskap i Rotary, service och medlemskap. Utbildningen riktar sig främst till nya Rotarianer, men lämpar sig för alla Rotarianer som vill lära sig mer om vår organisation.

• 11 september      kl. 09:00-12:00 Första utbildningsdagen
  • 9 oktober            kl. 09:00-12:00 Andra utbildningsdagen
  • 11 november      kl. 09:00-12:00 Tredje utbildningsdagen

Utbildningen omfattar bl.a.:

• Ledarskap i Rotary
  • Rotary Foundation
  • Medlemsutveckling
  • Analys av en Rotaryklubb
  • Rotarys möjligheter
  • Rotary i internationella sammanhang

Utbildningen är dialogbaserad och interaktiv med högt tempo, aktivitet och utnyttjande av ditt engagemang och din professionella bakgrund. Du delar med dig av dina erfarenheter, ditt kunnande och din kreativitet samtidigt som du får del av motsvarande från övriga deltagare. Facilitatorerna (handledarna) är engagerade Rotarianer, som har utbildningskompetens från sina yrkesliv och sitt engagemang i Rotary.

Pris

300 kr som vi hoppas att din klubb vill investera i dig. För detta belopp får du en ökad kunskap om Rotary och nyttiga ledarskapsverktyg, till nytta för dig, din klubb och för Rotary. En investering för framtiden.

Ansökan

Om du vill söka denna utbildning ska du kontakta din klubbs president som har tillgång till ansökningshandlingar och ytterligare information om RLI. Anmäl dig senast den 20 augusti 2021. Anmälan är bindande till alla tre tillfällen.

PDG Anna König
Distriktsinstruktör D-2370