Nynäshamn Rotaryklubb

-din lokala samverkan i en global organisation

Rotary är ett globalt yrkesnätverk för människor med socialt engagemang och med det högre syftet att verka för fred och en bättre värld. Mottot är ”Service Above Self” och vi är en ideell och obunden organisation.

Vi verkar både lokalt och globalt i en mängd olika projekt - oftast i samverkan med andra - såsom Ung företagsamhet, Seglarlägret med ungdomar från hela världen, Rädda Östersjön.
Under 2019  har vi haft en Nynäshamn-ungdom i Australien på ett-års utbyte för gymnasie-studier medan en ungdom från USA var här.
The Rotary Foundation har satsat 1,8 miljarder dollar i "Polio-Plus”-projektet vilket i samverkan med WHO och Gates-stiftelsen har nästan helt utrotat polion i världen.

Vårt Rotarydistrikt har 34 klubbar i Södermanland och på Gotland och är ett av tio svenska distrikt.
Som rotarian är du välkommen att utan föranmälan besöka de 35 000 klubbar i 200 länder - en fantastisk möjlighet professionellt och socialt!
Ett typiskt Rotarymöte innebär att umgås med engagerade personer från olika yrkesgrupper samt lyssna till ett intressant föredrag.

Vi betalar 110 kr för lunch och föredrag, samt kanske en liten lotterivinst. Medlemsavgiften är f n 1350 kr per år.
Medlemsavgiften fördelas mellan Rotary International, distriktet och till de lokala samhällsprojekt.

En rotarian frågar sig alltid:
-Är det sant?
-Är det rättvist?
-Skapar det samförstånd?
-Är det till fördel för alla berörda?
VÄLKOMMEN TILL OSS

Våra möten

Vi träffas varje helgfri måndag  kl. 11:40-13.00

Plats:
se "Kommande Evenemang"

Delar du Rotarys värderingar
och är intresserad av att bli medlem, börja med att komma som gäst till våra möten!

Gå med i vår Facebook-grupp

Kontakta klubben

Inspirerade föredrag, engagemang i viktiga projekt , ungdomsbyte, vänskap över gränser

Vilka av Rotarys många sidor vill du ha mer av?

Klicka på bilden - ladda ner ifyllbar pdf.