Publicerad av Anders Tihkan den 12 Nov 2020
För att klubben ska bli framgångsrik i sin verksamhet internt och externt behövs bättre och ökad synlighet. I fyra föredrag får du handfasta tips hur klubben kan öka sin synlighet i samhället. Det handlar om vad klubben kan göra för att uppfattas som relevant och hur vi når ut med det i vårt lokalsamhälle. Du får två bra exempel på lokala projekt som också kan ge nya medlemmar.

Online-seminariet riktar sig till klubbfunktionärer som arbetar med att öka klubbens synlighet.

Program

  • Inledning av distriktsguvernören
    Claes Nilsson, DG, Stockholm-Söder RK
 
  • Inspirera tidningarna att samarbeta med Rotaryklubbarna
    Marie Freij, tidningen Måsen 
Vad kan intressera lokaltidningen? Hur får man kontakt?
Hemligheten att få in klubbens nyheter?
Startar 6:30 in i videon.
  • Rotary Academy, ett lokalt projekt
    Ritva Karlström, Nacka RK
Nacka-klubben förenar yrkestjänst, PR och medlemsrekrytering i sitt nätverksprogram som riktar sig till yrkesverksamma i Nacka, från såväl privat som offentlig verksamhet.
Startar 37:30 in i videon.
  • Hur gör vi för att få aktiva företagsledare nyfikna på Rotary?
    Terje Klausen, Nynäshamns RK
Vad måste klubben kunna erbjuda för att medlemskap ska vara intressant?
Hur kan klubben bli mer synlig och attraktiv i samhället?
Startar 1:06:30 in i videon.
  • Rotary – Klimatutmaningen, ett lokalt projekt
    Karin Sundby, Nyköpings RK
Gör Rotary relevant - inte bara för nuvarande medlemmar utan också för andra!
Hur kan ett projekt se ut som engagerar brett och över generationsgränserna?
Startar 1:23:30 in i videon.

 

Se seminariet här:

 
 
 
 
 
Nacka RK:s lokala projekt Rotary Academy
 
 
 
Nynäshamn RK: Vad gör företagsledare intresserade av Rotary?

 

Seminariet spelades in 2020-11-11 med 41 deltagare.

Arrangör var distriktets Marknads/PR-kommitté:

Ingrid Sjöbeck, ordförande (Värmdö Skärgård RK)
Erik Liljencrantz (Katrineholm RK)
Anders Tihkan (Värmdö Skärgård RK)
George Tsiouras (Nynäshamn RK)
Terje Kalusen (Nynäshamn RK)