I det nya numret av Rotary Norden nr 2 2021  belyser vi hur näringslivet i Norden har drabbats av Corona. Medlemsutvecklingen är en stående fråga där vi frågar distriktsguvernörerna vad distriktet gör för att få fler medlemmar?  Bjørn Aas är Rotary Zon-Coordinator och därmed också Rotary Internationals förlängda arm med uppgift att hjälpa guvernörer och klubbar med medlemsutveckling. Bjørn ser möjligheter med den digitala tekniken där nya klubbar lockar unga. Rasmus Egeskjold har förflutet inom Röda Korset, men valde Rotary för deras struktur. Rasmus är Zon 17, 18 och 20B nya Zon-coordinator med uppgift att stödja medlems- och klubbutveckling.

Rotary Norden är en medlemstidning för alla Rotarymedlemmar i de nordiska länderna; Sverige, Danmark, Norge, Island och Finland. Det är här du kan lära dig mer om vad Rotary har och hur det fungerar. Här belyser vi projekt som gör skillnad i världen och människor som brinner för sitt engagemang. Men också Rotary som yrkesnätverk där dörrarna öppnas för nya möjligheter.

Trevlig läsning!
Kim Hall