Publicerad av Georgios Tsiouras den 10 Feb 2021
Den 23 februari 1905 bildades världens första Rotaryklubb, Rotary Club of Chicago, av Paul Harris och hans tre medgrundare. En organisation som vuxit till 1,2 miljoner medlemmar i mer än 35 000 klubbar världen över. För att fira att det är 116 år sedan i år att Rotary bildades öppnar....
Nynäshamns Rotaryklubb upp en insamling under februari månad till förmån för Årliga fonden (Annual Fund) inom The Rotary Foundation. Årliga fonden finansierar projekt lokalt i distriktet och klubbarnas projekt världen över, District Grants och Global Grants.

Som enskild medlem kan du fira Rotary 116 år genom att exempelvis swisha in den beloppet som du önskar  till 073 154 34 72  med Rotary 116 som meddelande. Vid månades slut kommer vi berätta hur mycket pengar vi fick in. Låt oss tillsammans fira Rotary 116 år!