Publicerad av Georgios Tsiouras den 09 May 2021
De Globala målen i Agenda 2030 börjar ta form i Rotaryvärlden. Det är den mest ambitiösa agendan för hållbar utveckling som världens länder någonsin antagit. Men det kräver ett digert arbete ifrån oss alla att uppnå hållbarhetsmålen. Under havsytan döljer sig en massa skräp och mikroplast som hotar både djurvärlden och människornas fortplantning, men också miljön vi lever av. Läs mer om hur Rotary i Norden arbetar för att uppnå hållbarhetsmålen; Rotary Norden nr 3 2021 är här!
Mycket återstår att göra trots prisbelönta insatser. Det är våra barnbarns framtid vi lever i. Naturen förändras och det går fort. På Island vallfärdade tusentals irländare och turister till vulkanen som gav ett jordskrev som mätte 5-5,7 på Richterskalan. I Rotary Norden kan du läsa om hur det skakade om Island.

Som vanligt sätter vi Nordens guvernörer i heta stolen. Den här gången frågar redaktionen hur de arbetar med sociala medier i sina distrikt.

Om du inte tidigare har hört talas om Club Visioning så här har du chansen att lära dig vad det står för. Andrew Creighton, medlemsansvarig och ordförande i Club Visioning i D2390 förklarar i detta nummer av Rotary Norden. Och så mycket annat matnyttigt finns också med!!!!

Trevlig läsning

Kim Hall