Medlemsbrev till vecka 12/2024

Hej alla medlemmar!

Idag 20 mars kl 04:06 inföll vårdagjämningen, svårt att tro när man tittar ut.

Vårteminen har hittills rulla på med lunch på Kroken med efterföljande möte i Sjöräddningens lokal.

Vid två tillfällen har vi inte haft någon föreläsare pga sjukdom. Det i sin tur har medfört  att vi istället haft väldigt trevliga "Runda Bordssamtal"

I februari hade vi en väldigt trevlig kväll hos Marita på Skärgårdshotellet.

Vi var 50 gäster som blev bjudna på fantastisk god mat med Indiskt Tema tillagad av Shusmita.

Kvällens höjdpunkt var när vi fick ge oss ut på "Tigerjakt med mobilkamera" tillsammans med Birgitta Axelsson. Birgitta är en fantastisk berättare så det kändes som vi alla deltog i denna  spännade tigerjakt, pulsen var skyhög!

Behållning från kvällen blev 2895:- som enligt Birgittas önskemål går till Polio Plus.

Stort tack till både Birgitta och Marita för en fantastisk trevlig kväll!

Under två helger, 10-13 mars och 14-17 mars pågick den årliga mässan "Allt för Sjön" på Älvsjömässan.

Rotary distrikt 2370 fanns representerade i  en monter, med projektet "Rädda Östersjön" tillsammans med Hands2Ocean, Östersjökontraktet och Baltic Sea Sience Center.

Vi var 95 medlemmar från 17 klubbar som bemannade montern. I lördag var vi tre, Lars Laurell, P-O Danielsson  och undertecknad som representerade Nynäshamn tillsammans med en representant från Fryshuset och Österåkers Första Frukost (från distrikt 2350).

Resultatet för dessa dagar var strålande,  322 personer tecknade Östersjökontrakt.

Böckerna "50 sätt att rädda Östersjön" och "Havet är din bästa vän" , skriven för barn av Lasse Åberg, såldes 139 respektive 183 exemplar av.

På söndag, 24 mars, kommer undertecknad delta på Nynäshamns Tennisklubbs årsmöte och dela ut två stipendier à 1000 koronor. Stipendiet ska gå till ungdomar som har behov av att stöttas ekonomiskt för att kunna utöva sin sport, pengen sätts in på deras "spelkonto" så det bara kan användas till något inom  tennisen.

Våren fortsätter att rulla på men lunch på Kroken med efterföljande möte i Sjöräddningens lokaler.

Tiden går fort så jag informerar redan nu om att vi i sommar kommer förlägga våra möten hos Marita på Skärgårdshotellet.

När vi börjar med det är i nuläget inte helt klart, det är beroende av när Kroken slutar servera dagen lunch.

Presidentbytet kommer ske måndag 17 juni på Skärgårdhotellet.

Nu ger vi oss hän, njuter av våren och hoppas att vi ses på våra sammankomster. Där får vi alltid lyssna på intressanta föredrag och sist men inte minst att får vi  träffa och umgås en stund med  våra trevliga medlemmar.

Vänliga hälsningar president Eva Lindstén

Kommande Evenemang
ROTARY LUNCHMÖTE IDA OLÉN NYNÄSHAMNS KOMMUN
Restaurang Kroken/Sjöräddningen